TRENING DLA SENIORA

senior, hubert kamiński Trening dla Seniora - regularny wysiłek fizyczny, starannie skomponowany zestaw ćwiczeń oraz opieka wykwalifikowanego trenera to klucz do Twojego zdrowia oraz lepszej jakości życia!

Jest to połączenie treningów ogólnorozwojowych, aerobów i stretchingu. Pamiętaj, że aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zawałów serca, poprawia krążenie, zwiększa ruchomość stawów, przeciwdziała osteoporozie i cukrzycy.

Brytyjscy naukowcy przeprowadzili badania, w których kobiety w wieku 65-75 lat brały przez rok udział w prostych ćwiczeniach oporowych (polegających na ćwiczeniu z obciążeniem). Okazało się, że treningi te nie tylko korzystnie wpływają na ich zdrowie fizyczne, ale także poprawiają u nich funkcje umysłowe.

“Udało nam się pokazać, że prosty trening z obciążeniem, łatwy do przeprowadzenia u osób starszych, poprawia ich zdolność do szybkiego podejmowania precyzyjnych decyzji” - komentuje dr Teresa Liu-Ambrose, która prowadziła te badania. Wcześniej podobne korzyści zauważono u osób, które uprawiały ćwiczenia aerobowe, takie jak chód czy pływanie. Jednak niektóre osoby w podeszłym wieku mają problemy z poruszaniem się, które uniemożliwiają im udział w takich ćwiczeniach.

Rozpoczynając treningi na siłowni, należy zwrócić się najpierw do lekarza i odbyć badania kontrolne, które zapewnią nas, że nie ma przeciwwskazań do rozpoczęcia treningu. Warto zainwestować w pomoc trenera osobistego, który wskaże jak prawidłowo i nie narażając się na kontuzję, wykonywać ćwiczenia.