TRENING KULTURYSTYCZNY (BODYBUILDING)

bodybuilding, hubert kamiński Trening kulturystyczny (bodybuilding) - polega na rozwijaniu mięśni zarówno pod względem zwiększenia ich obwodów, jak również wzmocnienia włókien mięśniowych, czyli wzrostu siły. Podczas treningu dochodzi do mikrouszkodzeń poszczególnych włókien mięśniowych, włókna te następnie są regenerowane przez nasz organizm w czasie odpoczynku, głównie w trakcie snu. Właśnie taka sekwencja zdarzeń jest odpowiedzialna za przyrost masy mięśniowej oraz siły.

Trening składa się z kilku makrocykli treningowych: budowania siły, masy mięśniowej, okresu redukcji tkanki tłuszczowej. W tym treningu bardzo ważna jest suplementacja, gdyż pozwala wyrównać poziom strat energetycznych spowodowanych ciężkim treningiem. Strat, które nie jesteśmy w stanie odnowić zwykłymi dziennymi posiłkami.

Plan naszego treningu jest w pełni uzależniony od celów, jakie przed sobą stawiamy. Jeśli chcemy wyrzeźbić nasze mięśnie i spalić tkankę tłuszczową, to stosujemy trening o charakterystyce aerobowej. Zupełnie inaczej sprawa wygląda, gdy naszym celem jest przyrost masy mięśniowej czy siły. Niezwykle istotną i często bagatelizowaną przez młodych kulturystów sprawą jest właściwe planowanie cykli treningowych. Nasz trening musi być przemyślany i skrupulatnie rozplanowany. Dlatego musimy w naszym planowaniu uwzględnić fazę treningową i regeneracyjną.

Uprawianie kulturystyki amatorskiej polecam każdemu, gdyż jest to bardzo dobry sposób na zachowanie, zgrabnej, szczupłej i wysportowanej sylwetki na lata.

Istnieje wiele zasad treningowych, jednak do najczęściej wymienianych i stosowanych zaliczamy Zasady Joe Weidera – człowieka, który zapoczątkował rozwój kulturystyki.

pdf, hubert kamiński Pobierz zasady Joe Weidera.