ZBILANSOWANA DIETA

zbilansowana dieta, hubert kamiński Dzisiejsza oferta dietetyczna jest szczególnie urozmaicona.
Wiele magazynów komercyjnie propaguje diety stosowane przez gwiazdy. Jenifer Lopez po ciąży bliźniaczej chudnąć 25 kg rozpropagowała medialnie dietę Dukana. Czołowi polscy kulturyści min. Radek Słodkiewicz promują diety głównie tłuszczowe i węglowodanowe.

Inne diety odchudzające to diety sezonowe, jak np. Dieta Kwaśniewskiego rozpowszechniona przez polskie magazyny. Każda z nich ma swoje wady i zalety, o których magazyny niestety nie informują. Wszystkie te diety polegają niestety na redukcji nie tyle, co tkanki tłuszczowej, której powinniśmy się pozbywać, ale wagi ogólnie. W większości niestety te kilogramy, które tracimy na dietach głodówkowych to mięśnie, które przecież zapewniają naszemu ciału twardość i odpowiednią jędrność.

Istnieją również przeciwwskazania zdrowotne i fizjologiczne, dlatego samodzielne stosowanie ich nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie każda dieta jest dla każdego. Po błędnym zastosowaniu niewłaściwej diety nie tylko ludzie gubią zbędne kilogramy, ale również rozregulowują metabolizm, mają problemy z narządami wewnętrznymi głownie nerki, wątroba i trzustka.

Wielu moich klientów po dietach białkowych boryka się z tymi problemami. Okres rekonwalescencji wymaga dłuższego czasu, co wiąże się niestety z powrotem do wagi wyjściowej, a nawet podwojenie jej (efekt jo-jo).

Sam jako zawodnik stosowałem różne diety, pomimo wnikliwej znajomości każdej z nich efekty znacznie się różniły. Jedyną skuteczną alternatywą jest zbilansowana dieta ułożona indywidualnie pod klienta, biorąc pod uwagę wiele czynników warunkujących maksymalizację efektów. Jeżeli chcesz abym ułożył dietę specjalnie dla Ciebie wypełnij następujący Formularz konsultacji. Żadna dieta indywidualna, dlatego nie może być dietą komercyjną!

Co to jest zbilansowana dieta?
Odpowiednia dieta odchudzająca powinna opierać się na zmianie nawyków żywieniowych, a nie jedzeniu mniejszej ilości pokarmów. Powinniśmy spożywać większą ilość posiłków zbilansowanych, w których mamy nie tylko białko, ale i węglowodany o niskim lub średnim indeksie glikemicznym, który mówi jak szybko dany węglowodan podnosi poziom cukru we krwi, oraz zdrowe tłuszcze pochodzące z oleju lnianego, oliwy z oliwek i ryb.

Większa ilość posiłków przyśpiesza metabolizm, a duża zawartość białka spowoduje, że organizm zużyje na jego trawienie więcej energii. Białko jest także podstawowym budulcem organizmu - mięśni, włosów, skóry i paznokci.